sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Asiakasprofilointia

Vko 39 koulutehtävänä oli miettiä asiakasprofilointia omien tuotteiden kannalta.

Markkinoinnissa asiakasprofiili tarkoittaa kuvitteellista henkilöä, joka edustaa asiakasta tai potentiaalista asiakasta. Asiakasprofiilin avulla voidaan tehostaa viestintää ja markkinointia. Näin saadaan ”kasvot” kohderyhmälle, jolloin asiakkaisiin on helpompi samaistua.

Tulevia designtekstiilialan artesaaniopiskelijoiden tuotteiden myyntitapahtumia Salossa ovat:
  • Avoimet ovet, 6-8.10.2015 (ti 12-15, ke klo 8-17, to 8-15), Hyvoninkatu 1
  • Pop up -myymälä, 4-7.11.2015, klo 10-18, kauppakeskus Plazassa, Vilhonkatu 8

Yleisesti voi sanoa, että kädentaitotöitä ostavat kuluttajat arvostavat yksilöllisyyttä, luovuutta, hyviä materiaaleja, kestävyyttä, laadukkuutta, suomalaista työtä, paikallisuutta ja yrittäjyyttä.

 

Karhunputki -tuoteperhe









Potentiaaliset asiakkaat voisivat olla:
  • naisia tai miehiä
  • luonnonläheisyyttä ja luonnonmateriaaleja (pellava/puuvilla) arvostavia
  • tuotteet käyvät monenikäisille asiakkaille

Kallopitsi -tuoteperhe














  • nuorista - keski-ikäisiin naisiin
  • rock-henkiset, mutta myös romanttisesta tyylistä pitävät henkilöt


Myös hieman miehisempää kallotuotetta on kehitteillä, mutta sopivat nämä toki naisillekin!



Muita pitsituotteita en ole vielä ehtinyt tekemään paljoa valmiiksi, mutta niitä on suunnitteilla useita uusia malleja, johon tulen käyttämään sekä kierrätyspitsejä, pitsikankaita sekä yhdistämään niihin omia printtikuosejani. Kuvassa esimerkkinä laukku, johon mahtuu esim. tablettitietokone.


Tuoteperheet vielä laajentuvat ja tuotteita tulee koko ajan lisää. Kangaskasseihin on sisäpuolelle mahdollista kiinnittää D-renkaalla pieni pussukka, johon saa vaikka ostosreissun ajaksi esim. kännykän. Myös avaimet siihen saa kätevästi roikkumaan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti